Привіт! Поняття цінності має різне значення. Дорогим може бути не тільки злиток золота або великий діамант, але також документ, скульптура, твір мистецтва. Що ж стосується творів мистецтва, то тут також мова може йти про різних предметах та виробах. Але найчастіше мається на увазі саме картина. Тому сьогодні поговоримо про те, як відрізнити справжні картини від підробки.
Хтось просто купує собі красиві зображення на полотнах, які коштують зовсім недорого, але при цьому викликають емоції, залучають своїм зовнішнім виглядом, а також відмінно підходять під інтер’єр спальні або вітальні.
Підробка картин не є чимось новим і незвичайним в сучасному світі. Дуже часто можна зустріти різні репродукції, пародії на оригінальні шедеври і так далі.
Фактично можна виділити 2 види підробок. Про кожен з них, а також способи розпізнати обман, варто поговорити окремо.
Види підроблених картин
У світі існують досить відомі підробки картин, коли невідомі художники створювали ідентичні оригіналу зображення. Але про них говорити практично безглуздо. Світові шедеври контролюються особливо ретельно. Більшість з них знаходяться в галереях та музеях.
Якщо говорити про звичайних покупців, які при цьому дозволити собі купити картини досить відомих авторів, то тут потрібно пам’ятати про існування 2 видів підробок.
- Репродукції. Це картина-підробка, яку намалював досить професійний художник. Але при цьому мова йде про копії більш відомого твору мистецтва. Це пародії на різних авторів. Тобто шахраї видаються видати репродукцію за оригінал. Тут майстер використовує такі інструменти, як полотно, фарби, пензлі та полотно. Це може бути живопис, портрети, а також інші види;
- Друковані копії. В даний час технології дозволяють за допомогою спеціальних принтерів віддавати картини, максимально схожі на оригінал. Проблема лише в тому, що їх не пише рука майстра. Це підробки, які виглядають як оригінал. Можуть детально копіювати зображення, скануючи исходник. Але все одно це підробка.
На деякі картини художників йде не один рік. Іноді продається шедевр належить навіть не до нашої епохи. Це 20 чи 19 століття. Попит серед колекціонерів на подібні речі високий. Тому шахраям вигідно продавати і копіювати щодо відомі картини. Але тільки не ті, що висять в галереях. Тут очевидно, що це не може бути оригінал.
Від цього страждають імениті художники, а також їх родичі. Шахраї користуються чужим ім’ям, копіюють відомі шедеври, і продають за зовсім не маленькі гроші.
Як відрізнити репродукцію
Багато купують шедеври і витвори мистецтва в якості інвестиції, вкладення, або для власного задоволення.
Тут велику роль грає не сама картина, а її автор, походження. Тобто важливо мати докази того, що саме цей художник написав її.
Щоб в ваших руках не виявилася фальсифікація картин, варто виконати кілька кроків.
- Вивчіть історію картини. Тут потрібно уважно досліджувати все, що пов’язано з конкретним полотном, її автором. Познайомтеся з іншими роботами, уважно подивіться на підпис. Так ви будете знати, на що потрібно звертати увагу при детальній перевірці. У кожного майстра є свої фірмові прийоми, підписи, а також інші відмінні риси. Іноді вони криються в деталях;
- Відвідайте виставку і розгляньте зі всіх сторін. Для продажу картин зазвичай проводять виставки. На прохання потенційного покупця його можуть продемонструвати більш детально. Це дозволить застосувати всі навички і знання, отримані з першого кроку;
- Знайдіть невідповідності. Слід поглянути на пил, бруд, насиченість фарб, а також їх яскравість, або відсутність. Порахуйте нитки. Якщо це підробка, полотно може виявитися сучасного виробництва. Є патина ззаду? Якщо бачите полотно минулого століття, яке кріпиться степлером, то тут явно щось не так;
- Приділіть увагу рамі. Потрібно подивитися на патину дерева. Це дозволить визначити, наскільки воно давнє. Старі картини кріплять на рамі особливого типу, зі старовинними кріпленнями, цвяхами явно не з найближчого магазину будматеріалів;
- Пошукайте волоски. Якщо це копії, виконані дешевими пензликами, на поверхні напевно знайдуться випали волоски;
- Понюхайте картину. Фарба сохне роками, перш ніж зникне запах. Якщо ж ви відчуваєте аромат фарби, її явно написали недавно.
Але якщо і це не допомогло, тоді без професійної допомоги не обійтися.
Експертна оцінка достовірності
У багатьох питаннях, пов’язаних з підробками цінностей, можна звернутися до профільних фахівців. Це може стосуватися перевірки підробленого золота, яких-небудь фальсифікатів срібла, а також оцінки достовірності діамантів. Хоча тут набагато простіше самостійно за основними ознаками визначити обман.
Що ж стосується картин, які є твором мистецтва, то тут ситуація набагато складніше.
Репродукції можуть бути неймовірно схожими. Зробленими максимально акуратно і точно.
Тому є сенс замовити експертну оцінку. Це сторонній чоловік, який неупереджено оцінює шедевр.
Тільки не кожному фахівцю можна довіряти. До оцінювача повинен бути сертифікат мінімум однієї асоціації оцінювачів, а також досвід роботи з картинами різних художників. Ще варто уникати брокерів і дилерів.
Коли картина коштує десятки тисяч доларів, то віддати експерту за оцінку кілька сотень, але бути на 100% впевненим у достовірності, дійсно розумне рішення.
Як відрізнити друковану копію
В даний час створені принтери, здатні створювати точні копії картин. Для максимального ефекту полотна полотно обробляють текстурним гелем і фарбами. У підсумку фотодрук складно відрізнити від натуральної живопису.
Зіткнувшись з подібною ситуацією, потрібно звернути увагу на кілька моментів.
Розмір
У друкованих підробок є обмеження за розміром, що обумовлено технічними характеристиками принтера. Максимальна ширина полотна для принтера складає 2,2 метра.
Шахраї часто пропонують картини саме такого формату. Причому це практикують і недобросовісні художники. Якщо замовити у них картину на більш широкому полотні, то вони напевно відмовляться. Або ж всіляко будуть пропонувати оформити замовлення саме в рамках допустимих розмірів друку на принтері.
Тут точно можна засумніватися в тому, що це справжній художник, і свої картини він пише сам.
Кромки
По краях картини, які повністю написані фарбами, можна побачити шари грунтовки і сліди патьоків фарби. Сам полотно при цьому може мати нерівні лінії обриву.
З торця також можуть бути сліди фарби. Крім тих випадків, коли при написанні шедевра художник використовує малярні стрічки.
Якщо ж це створена на принтері картина, то краї виявляться ідеально рівними. Торці іноді спеціально обробляють, а також состарівают штучним способом.
Полотно
Полотно, який має нерівності, для принтерного друку. Якщо ви бачите дефекти зі зворотного боку, то напевно для написання використовувалися фарби.
Але важливо враховувати, що багато художників використовують для своїх робіт рівні полотна. Плюс вже з’явилися принтери, здатні наносити зображення навіть на нерівну фактуру полотна. Такі пристрої дорогі, а тому застосовуються поки що рідко.
Мазки
Розглядаючи полотна у музеї, можна чітко побачити різні мазки. Причому на оригіналі вони завжди будуть різноманітними. Якісь фактурні, інші гладкі, а також тонкі. При цьому із зворотного боку ділянки з меншою кількістю фарби будуть просвічуватися.
Підробки ж виходять повністю з рівномірною поверхнею.
Іноді шахраї, які розуміють, що на цьому їх можуть викрити в принтерном копіювання, спеціально наносять трохи рельєфних мазків.
Зворотна сторона
Якщо подивитися на зворотню сторону полотна, малюнок буде нерівномірним. Десь поверхню буквально просвічується. В інших місцях щільно закупорена фарбою. Або просвіти виходять неоднакові.
Створені на принтері підробки при просвіті виглядають однорідно і рівномірно. Хоча не можна забувати і про те, що після друку шахраї можуть вручну їх трохи доопрацювати.
Різноманітність асортименту
Коли від імені художників продається велика кількість картин, і нові шедеври з’являються регулярно, то тут навряд чи доводиться говорити про твори мистецтва.
Намалювати що-то за 1-2 дні цілком реально. Але такі картини не являють собою ніякої цінності, і продаються за доступною ціною в звичайних магазинах, на ринках і так далі.
Якщо асортимент великий, але при цьому виглядає картина як витвір мистецтва, то напевно їх друкували на принтері.
На відомі роботи йдучи місяці, іноді роки. Але точно не менше 1-2 тижнів.
Підпис автора
Справжні художники ніколи не будуть створювати одну картину за інший. На кожну з них вони витрачають досить багато часу і сил. Приділяють увагу буквально кожному мазку.
Добившись бажаного результату, у фіналі на полотно обов’язково ставиться підпис. Це гордість автора. Тому без авторської мітки залишати її в жодному разі не можна.
Картини без підпису вже можна автоматично вважати ширвжитком. Якщо це нібито відомий твір, але підпис відсутній, теж на 99% можна говорити про підробку.
Спираючись на ці поради, а також отримані знання, ви тепер зможете відрізнити підроблену картину від справжньої.
Але варто відразу попередити. Якщо планується купівля дорогого твори мистецтва, покладатися лише на свої знання, отримані через Інтернет, не варто. Краще звернутися до профільних експертів. І краще за все до тих, у кого є досвід роботи з картинами конкретного автора, роботу якого ви плануєте придбати.
Так чи актуальна підробка картин в наш час? Зустрічали коли-небудь фальшиві твори мистецтва? Є досвід таких невдалих покупок? Що це була за картина і скільки віддали за копію або оригінал?
Чекаємо відповідей, а також цікавих історій з особистого досвіду.
На цьому все. Будемо прощатися. Спасибі за увагу!
Підпишіться, залиште коментар, поставте питання і розкажіть про проект друзям!